Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Túra a Dunakanyarban

2024.02.20. 11:26

A nagyobbik fiam el akartam csábítani a hétvégi Terra Plázára, de neki túrázni volt kedve, be kell vallanom nekem is jobban tetszett a természetjárás.
Több ötlet is felvetődött, végül egy két évvel ezelőtti túra mellett döntöttünk amelyet akkor a másik gyermekemmel jártunk végig Zebegénytől Nagymarosig. A sors végül közbeszólt a menetrendváltozás és a késések miatt Nagymarosról indultunk a Juliánus-kilátó érintésével Zebegénybe.
Egy hónap henyélés alaposan meglátszott rajtam, fel ugrott pár kiló és az erőnlétem is csökkent. Nagymarosról a kék jelzésen indultunk a Juliánus-kilátó felé, nem követtük pontosan a jelzéseket csak a Sváb-nyereg után, addig gyakran a régi nyomvonalon haladtunk melyet itt-ott kidőlt fák kereszteztek.
Ragyogó tavaszias idő volt, egy póló és egy pulóver is túl melegnek bizonyult már a túra felétől.

A kilátóban nézelődtünk, fényképeztünk és pihentünk egy kicsit. A hely érdekessége, hogy már többször elmentünk mellette, de eddig valahogy mindig elkerültük. Az út a kilátóig emelkedett többnyire, onnan kezdett lejteni. A saras, köves erdei talaj meglehetősen csúszott több helyen is, de nem volt vészes, végül egyszer sem csúsztunk vagy estünk el. A lombok hiánya miatt többször ráláttunk a Dunára, a környező hegyekre, ez újdonság volt, eddig többnyire más évszakokban jártunk erre.
A kilátótól a sárga jelzést követtük, a jó időnek köszönhetően sok túrázóval találkoztunk.

Zebegény előtt megtaláltuk a sárga háromszög jelölést amelyen eredetileg mentünk volna Nagymarosra, így most azon a Trianon emlékműhöz mentünk. Rövid nézelődés után lementünk a városba, majd a Duna partra a Lángososhoz, amely legalább annyira népszerű, mint a hűvösvölgyi kollégája és a lángos is legalább olyan finom.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.