Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Go west - 3. nap

2019.07.26. 12:40

Reggel korán keltem és sétáltam a tó mellett, pár képet készítettem a napkeltéről és a sirályokról. A strandnál egy francia fickóval találkoztam, hajnalban a tóban fürdött. A két hegycsúcs közt felkelő nap Sauron szemére emlékeztetett, ezt már később a szálló teraszáról néztük.
 Az napi első úticélunk Luzern volt, szintén egy tó partján fekszik és egy folyó vágja ketté, leghíresebb építménye egy fahíd. Azon már meg sem lepődtünk, hogy a híd közepén szuvenír bolt éktelenkedik. A hídig együtt mentünk a többiekkel, innen ők a templomok felé fordultak, mi a városban gyönyörködtünk. Az idegenvezető által "wolkitolki"-nak elkeresztelt fülest ekkor már a buszon hagytuk, amíg hazafelé össze nem szedték nem is nyúltunk hozzá.

Itt is ittunk egy helyi sört, a sörgyárat már útközben kiszúrtuk, egy mókus a címere a sörnek. Az egyik szuvenírboltban megajándékoztam a fiam egy Viktorinox bicskával, a nevét ingyen gravírozták a nyelébe. A város tipikus európai nagyváros képét mutatta, néhány díszesen festett épülettel, melyek a folyótól távolabb álltak. Itt már több óraüzlet is volt, az 1-2 milliós órák nem voltak ritkák, addig csak olcsóbb pár százezres túristáknak szánt órákat láttunk.  A legdrágább óra egy kézzel gyártott Omega volt, 174.000 CHF kb. 52.000.000 FT

Svájcban mindenhol látni az ország zászlaját, úton-útfélen ki van téve, sok helyen még a hegyoldalakra is ki van festve. Legtöbb helyen 3 zászló van kitéve, az állam, a kanton és a város zászlaja.
Svájc független állam, de a történelem folyamán rengeteg győztes háborút vívott, méltán büszkék lehetnek a svájci gárdára és a legmodernebb felszereléssel elátott hadseregükre. Ennek ellenére sehol egy emlékmű vagy emléktábla amely a győzelmekre vagy a hősökre emlékezne. Svájcban is gondot jelent a hadsereg utánpótlása a fiatalok zöme alkalmatlan a katonai szolgálatra, túlsúly vagy betegség miatt.

Luzernben vettünk piszkét 10 dekát 1800 Ft-ért, a városban annyira elnézelődtünk, hogy a buszhoz már kapkodni kellett a lábunk, szerencsére időben odaértünk. Volt egy idősebb anya-lánya páros akik rendszeresen elkéstek, szinte minden megállónál várni kellett rájuk.
A busz utasai többnyire egyébként szülő-gyermek párosok voltak, csak néhány idősebb házaspár volt, egy nagymama-unoka páros és egy fiatalabb pár.

Következő úticélunk Bern volt, a város címere egy medve, a városkapunál egy egész állatkertet építettek nekik.
A város szűk főutcája tele van butikkal ahol épp most mindenki szerencséréjére 50-70%-os leértékelés volt. Amíg a többiek templomot néztek, mi a várost jártuk. Élelmiszer bolt közel-távolban sehol, egy újságos standon vettünk üdítőt, teljesen olcsón 1200Ft-ért. A városban érezhető az olaszos hatás, bár inkább csak a szobrokon, szökőkutakon és a városházán. Végül a szomjúság rávett arra, hogy Európa második legdrágább városában beüljünk a főutcától távolabb egy csendes italmérőbe és potom 2500Ft-ért igyak egy sört, a fiam almabort ivott, kraft, vegán, gmo és minden mentes változatban, hasonlóan olcsón. Itt már erősen merült a fényképezőgépem aksija és a másnapi kiránduláson szerettem volna vele többet fényképezni, ezért itt csak pár képet csináltam.

Este fáradtan értünk a szállásra, aznap több, mint 10 Km-t gyalogoltunk, bár a busz viszonylag kényelmes volt a hosszú utazás is fárasztott mindenkit. Amikor már majdnem mindenki bóbiskolt a buszon, az idegesvezető hölgy bejelentette, hogy jobban tudjunk pihenni egy meditatív nyugtató zenét fognak betenni, így aztán a '80-as évek slágereire morgolódott mindenki alvás helyett.
Vacsoránál megkérdezték, hogy még mindig vegetáriánus vagyok-e....

A szálláson a szobákban nem volt wifi, csak a recepciónál, az étkezőben és a teraszon. Minden készülékhez külön kódot adtak. Nem rossz üzleti fogás, persze azért nem mindig fogyasztottunk, ha igénybe vettük a wifit.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.