Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

 Hetekkel korábban szereztem tudomást az eseményről. Eleinte nem hozott lázba, gondoltam egy rakás csikós ruhába bújt magát betyárnak képzelő hagyományőrző csattog a karikással egy párat és annyi. Végül a barátnőm és egy kollégám, aki korábban skinhead volt, most "betyárkodik" beszélt rá, hogy elmenjek.

dsc_7577ffblog.JPG
A menetrend változásnak köszönhetően 20 perccel kezdés után értem oda. Már elkezdődött a felvonulás. Juhásznak, csikósnak, kondásnak, gulyásnak öltözött férfiak, népviseletbe öltözött lányok és néhány csárdáskirálynőnek (sokan még mindig azt hiszik ez is valami népviselet) öltözött asszony sétált körbe a tér körül karikással kezében, a téren volt egy tucatnyi kaftános ősmagyar is. A menetet tízegynéhány csikós hagyományőrző vezette lovon ülve.
A csikósok befordultak a térre és a füvön várakoztak amíg a gyalogos menet eleje elért a kiindulópontra. A teret körbeállók vezényszóra elkezdtek az ostoraikkal csattogtatni, ez nagyjából 5 percig tartott.

dsc_7597ablog.JPG
A csergetés után összeálltak egy csoportba, ekkor már lehetett látni, hogy több, mint százan vannak. A fent felsorolt állatterelőkön kívűl voltak huszár és '48-as honvéd hagyományőrzők is páran ágyúkkal felszerelve.
A csoportképek elkészülte előtt volt egy kis lövöldözés. Itt meg kell említenem, hogy a csikós hagyományőrzők pár éve lövöldöztek a közelben (Csemőben) egymásra, akkor egy nő sérült meg, szóval elég elővigyázatosan kezelték most ezt a témát.

dsc_7633blog.JPG

A csoportképen mindenki szerepelni akart, ezért ez vagy félóráig eltartott, odaállt apuci, majd csere és anyuci állt oda, majd előkerültek a gyerekek és kezdődött előlről, mindezt vagy 100 nézelődő játszotta végig, külön a "betyárokkal" külön a honvédekkel.

dsc_7645a.JPG

A szervezők 109 betyárt számoltak és 15 csikóst, ha jól emlékszem, én nagyjából 15 csikóst lovon, 50-et gyalog, 10 kondást, 20 gulyást és mintegy 25 juhászt számoltam. Betyárokkal vagy más bűnözőkkel nem találkoztam. A számolásnál nehézséget okozott a ruhák össze-visszasága és a kiegészítők garmada, néhányan már szinte karácsonyfának tűntek, Nagy-Magyarországos kitűzők, bőr bicskatartó, turulmadaras tarsoly, de még széles román bőröv is volt itt-ott. Érdekes csikóbőrös kulacsot nem láttam egyet sem. Igaz nem volt hideg, no de azért egy ilyen helyen... az azért mégiscsak hagyomány, 

dsc_7672ablog.JPG
Egyébként árpádsávos lobogó sem volt sehol, a történelmi zászlók közül csak egy '48-as zászlót láthattunk, valami egyházi képpel.  Volt pár kürt is, ezek közül egynek a hangját hallhattuk, erre kezdődött a lövöldözés.

dsc_7702blog.JPG

A rendezvény elég jó programmal folytatódott, néptánc, népdal, népzene volt benne főként, az ország több pontjáról is jöttek, művészek, hagyományőrzők. Én személyszerint egy népművészeti kirakodóvásárt hiányoltam a programból, persze, karácsony miatt az emberek kiköltekeztek, de úgy gondolom azért lett volna forgalmuk.

A bejegyzés trackback címe:

https://odin.blog.hu/api/trackback/id/tr515394748

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása